Inte ens ett tack?

Vad jag gör uppe nu? Tja, jobbat över ett litet tag kan vi ju kanske säga. Och eftersom det var massor att göra är jag fortfarande uppe i varv. Dessutom lite småförbannad.
Man ställer upp och gör sitt bästa, alltid. Har jobbat med feber hela veckan. Ska ha två olika personer på upplärning på samma vecka,  jobbar över för att gästerna inte ska behöva bli lidande och jobbar dubbelpasss till höger och vänster för att det ska gå ihop.
Vad fårman för det?
Tja ingenting skulle jag tro. Ett litet "Tack" hade faktiskt räckt. Men nejdå. Inte ens det.

Det kommer kanske? Vem vet?

Varit maaaassor att göra inatt. Ligger så galet efter med pappersjobben jag har fått utöver det vanligt att det är sjukt. Springer runt som en dåre med dom vanliga arbetsuppgifterna och verkar inte komma någonstans med resten, suck.
12 timmar imorgon, det borde jag väl hinna en del på eller? Känns lite som att högen bara växer och att jag står och tittar på..men men.
Var skoj att jobba med Caroline inatt i alla fall, dels är det kul med sällskap och dels jobbar hon och jag grymt bra ihop.

O min Pingla! Skulle kunna ägna hela denna bloggen åt honom just nu. Han ställer fan alltid upp. Utan honom hade denna veckan varit katastrof. Han tar lite av mina timmar på söndag för att jag ska hinna sova, han har alltid ett "det löser sig" redo när man själv inte vet var man ska börja. Inatt har han vart hög på socker och sjungit sånger i mitt öra samtidigt som jag har rusat runt med papper och pennor, vatten och OH apparater... Får mig att skratta konstant.
Dessutom är vi tillbaka på den punkten där inget är komplicerat längre, inget är jobbigt.. Det bara är och det är så grymt skönt!
image286

"We'll do it all, everything, on our own
We don't need anything, or anyone
If I lay here, if I just lay here
Would you lie with me and just forget the world.
I don't quite know how to say                                                                 
How I feel
Thoose three words, I said to much
They're not enough
If I lay here, If I just lay here
Would you lie with me and just forget the world
Forget what we're told, before we get to old
Show me a garden that bursted into life
Let's waste time
Chasing cars, around our heads
I need your grace to remind me
To find my own
If I lay here, If I just lay here
Would you lie with me and just forget the world
Forget what we're told, before we get to old
Show me a garden that's bursted into life
All that I am, All that I ever was
Was hearing you perfect eyes
They're all I can see
I don't know where, confused about how as well
Just know that theese things will never change for us at all
If I lay here, if I just lay here
Would you lie with me and just forget the world?"

Kommentarer
Postat av: Dezzy

jag tänkte på det här innan idag.. att man jobbar för folk som man inte ens får ett tack av... det gäller min chef på chaparral. så mycket man står där, tar skit och allt, och inte ett enda "tack för denna sommaren" 827,5 timmars jobb på 3,5 månad...

2007-09-14 @ 22:57:11
URL: http://dezzys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0