Skottlossning och brandlarm

Vilken dag!
Kom till jobb där allt var i ett enda virrvarr. Men visst, Sandra fixar.
Konstaterade att jag hade liiiite många incheck för att vara själv, men de fick väl lösa sig det med. Checkade in ungefär hälften och fick in dom på sina rum..O precis då gick brandlarmet..
Första gången som jag jobbar som det stora larmet går..Dvs det som stänger alla branddörrar, stannar hissarna och låter precis överallt..Fy fan vilket jävla ljud dessutom. Ringer fortfarande i mitt huvud :(
Dock..(som vanligt) blev vi sjukt engagerade och organiserade allihop. Jag fick dra fram ritningar för o hitta deckaren..Mats sprang och kollade..Tomas guidade gäster. Oj oj ;) Vi kan ju. Var i alla fall inget allvarligt..kunde ha blivit iofs..Men vi fixade. Ringde SOS och bad snällt om att  få stänga av ljudet innan jag sprängde mitt huvud i bitar...Jodå..men bil var han tvungen att skicka ändå..Pinsamt när jag har stått och sagt i förra veckan att "brandlarmet går inte på mina pass"

Naw..O så mitt i alltihop ringer Pinglan från det andra stället...varpå jag väser "Kan INTE prata nu, stora larmet har gått"
Vi lägger på och två sekunder ringer han igen "Alltså..behöver du hjälp såspringer jag över nu"
Sötnöt! Du är bäst!

Jahaaa...o där kom en viss brandman till slut också ja :P Ojdå.

En halvtimme senare får jag reda på att en kille har skjutits ihjäl mitt i rusing utanför Knutpunkten i helsingborg. Ibland..Rätt ofta undrar jag var fan man bor..Och vad det är för folk som cirkulerar runt mig. Man skjuter väl för i helvete inte ihjäl nån på öppen gata? Hmm..helst av allt hade jag ju inte velat att folk skjuter ihjäl varandra någonstans..men ni fattar?!
Nu när jag gick av tåget höll dom på att spola bort blod och grejor..Tror ni man började må illa? Överallt runtomkring festar folk och firar fredag..i mitten står poliser och brandkår och spolar undan rester efter ett mord. Nice.

Sandra ska däcka nu. Seriöst däcka. Fy fn vad trött jag är. Sprungit benen av mig på jobb, bokstavligt talat. Inte hunnit käka eller dricka, så det har jag precis gjort. Nu ser min säng sådär äckligt lockande ut!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0