Bröllopsrese-tankar

Igår när jag stod på jobb och funderade över det här med budget för bröllopet så slog det mig att bröllopsresan som vi vill åka på är dyrast. Givetvis vill/ska(!) vi åka på den ändå.. Men då vi har pratat om att önska oss pengar/presentkort till den har det inte riktigt känt okey.
1. Det blir svårt att betala resan i tid om vi ska önska oss pengar till den
2. Vi vill verkligen åka någonstans direkt efter bröllopet för att fira att vi faktiskt är GIFTA :)

Så. Det slog mig att vi faktiskt kan åka någonstans lite närmre precis efter bröllopet.. i ca en vecka. Och sen önska oss pengar/presenkort i bröllopspresent av alla (då vi knappast behöver något annat) till vår "riktiga" bröllopsresa.

Så efter lite letande i morse innan jag stack till jobb kom vi fram till att Tunisien är RIKTIGT lockande. Framförallt Djerba enligt mig. Har kikat runt lite och hitta dessa. (klicka!)
Prisvärt, ändå en bra bit bort och framförallt verkar det vara sååå fint.. Dessutom har ingen av oss varit där innan så det blir verkligen en upplevelse för oss båda!

Den riktiga bröllopsresan kommer förmodligen att gå till två storstäder i USA och därefter ca 10 dagar på typ Jamaica eller liknande.. :) För er som undrade då alltså.. Dock verkar detta perfekt att åka till i typ oktober när äckel-höstvädret har börjat komma här hemma och man redan är trött på allt..

Vad tror ni? Ge mig lite åsikter, tack! :)

Kommentarer
Postat av: Eva

Låter som ett mkt klokt beslut fröken Johansson :)

2008-06-22 @ 18:41:34
URL: http://fantasifeber.blogg.se/
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

ja verkligen, mammorna äger!

2008-06-22 @ 18:47:50
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: teddy

Evelina. strand som driver bloggen med samma namn ska åka till Tunisen och Djerba på bröllopsresa.

Verkar ju jätte mysigt.

16 maj låter som en mycket vårig dag - är det någon speciell dag för er eller? Hur många har ni räknat med?



Vi tar med ca 25-30 från sverige. resten är bulgarer och någon från england kommer att palla sig till den stora dagen :)



Jag uppdaterar er med bilder så fort det bara går.



Hoppas tjejn får en mysig söndag.



kramis

2008-06-22 @ 19:29:50
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Evelina - blivande brud <3

ja men visst ska vi dit =) vi åker med apollo, vad jag har förstått så är det bara dom än så länge som har charer dit? vi är ju snart där så jag lovar att berätta vad jag/vi tyckte om det =)



vilka städer i usa vill ni till?



kram!

2008-06-22 @ 19:57:24
URL: http://evelinastrand.blogg.se/
Postat av: Dessi

tunisen har vi också kollat på innan! hade det i åtanke inför vår semestervecka i september så det låter bra!

2008-06-23 @ 20:53:29
URL: http://httpd
Postat av: Malin

Jag har två tjejkompisar som har varit just där i Tunisien o de sa att där var jättemysigt och passande för par :) Men åk inte dit under ramadan lr fastan eller vad det nu är, för då är det helt dött på matfronten (de gjorde det misstaget hehe)!

2008-06-24 @ 20:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0