Vet ni vad?

Först: Kommer på Knutpunkten.. Ser Mr Musiklärare komma vinglande mot mig.. Tittar snabbt höger, snabbt vänster.. Fan ingen utväg. Han börjar sluddra om att vi borde börja dejta igen.. Kunde komma på ett par skäl till varför vi INTE skulle det:
1. Vi har aldrig dejtat.. Varför börja?
2. Jag är förlovad och ska gifta mig
Tala om det här för honom varpå han får en puppyblick och säger "Sandra, du kan inte gifta dig.."
Jo det kan, och ska jag, och nu ska jag till jobb.

Sen: Kommer till jobb och får förklarat katastrofläget för mig. Inte nog med VIKTIGT bröllop. Andra brudpar som ska hit, massa VIP:s, MASSOR av konferenser och andra arrangemang innan.. och sist men inte minst.. en VATTENLÄCKA i källaren... Jaha.

Nu: Utrustad med en ängels tålamod har jag (förutom inlägget nedan) lyckats beta av halva to do listen, skrivit ut papperna inför helgrutinerna, pumpat i mig kaffe och ipren för att klara förmiddag (två ipren är ok inom loppet av två timmar va?...Hope so!) och intalat mig själv att jag är frisk som fan.
Det sista kommer nog.. Eller vafan..alltihop kommer nog att försvinna så fort jag sätter en fot utanför huset. En ängels tålamod har jag nämligen inte, frisk är jag definitivt inte.. osv..

Vi tar det som det kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0