Huset är VÅRT!

TACK för alla tummar och tår! Ni har nog hjälpt till mina vänner..
För nu är vi stolta husägare! :)

Det var lite upp och ned där ett tag, därför jag inte bloggat om det. O nåt annat har jag inte riktigt känt för att blogga om, jag vet ju vad det är ni vill veta ;)

Vi fick huset för utgångspris och är MER än nöjda med detta. Det vi väntat på innan vi gjort det riktigt "officiellt" är ett samtal med besiktningsmannen då vi ska byta ut träet på ena sidan av huset och ville vara så säkra man kan bli på att inte få fler överraskningar sen.

Så.. Huset ligger alltså i påarp, är en en och enhalvplans villa, 145 kvm. Stort kök, två vardagsrum (ett uppe och ett nere) och tre sovrum.
Trädäck utanför vardagsrummet där nere + en stooooor trädgård. Egentligen lite för stor för oss, men mycket är gräs och lättskött! Ser fram emot mååånga glas rosé där till våren/sommaren.

Men med huset kommer såklart lite jobb. Träet på ena nocken ska som sagt bytas ut då det är fuktigt. Har dock redan fått prisförslag på detta och kör på så snart huset är vårt. Projekt 2 kommer att bli att ta bort alla rabatter som har kontakt med huset och lägga dräneringsmattor och singel (för säkerhets skull). Projekt 3 blir att byta ut träet på garaget som också är fuktigt.
Så klart är det lite som ska målas i huset men annars är detta inget vi behöver fokusera på NUNU! Det kan vi ta när dessa 3 viktiga projekt är klara.. Jag drömmer om massa cool ljussättning, en vit trappa m.m. Men senare!
Fukt och sådant måste gå först!

Tyvärr jag jag ännu inga bilder på VÅRT hus..men jag lovar, det kommer att komma massor! :)

Kramar!

Kommentarer
Postat av: S!!!

GRATTIS=) hoppas besiktningen går bra!

2009-11-19 @ 11:33:21
URL: http://originellt.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Grattis!!! Grattis!!! Grattis!!! Åååå, vad glad jag är för er skull!! ;) Som ni har längtat å letat... Tycker det låter som bra prioritering i vad som ska åtgärdas först. Jag menar, visst är man sugen på att fixa till å inreda men det är ju viktigast att stommen är hel å bra. Inredningen finns ju kvar att göra sen men om stommen är dålig så är ju inredningen inget att ha! ;)

Vi har lagt husplanerna på sparlåga. Vi tittar fortfarande på Hemnet flera gånger i veckan men vi har ännu inte hittat nåt som vi vill ha. Som ligger rätt å är rätt pris. Vi vill inte sätta oss i knipa med att köpa ett för dyrt hus så då avvaktar vi istället.

Lycka till med allt nu å jag längtar tills vi får se bilder på huset!! När är det inflyttning??

StorKramen, Maria

2009-11-19 @ 13:49:12
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: linn.

Stort grattis! :D Vad roligt. Var i Påarp ligger huset? Back to basics..! ;)

2009-11-19 @ 19:49:14
URL: http://walldow.blogg.se/
Postat av: Dessi

Ja, det är helt underbart vännen! Puss o kram! SÅ kul det ska bli att inreda! Galet roligt!

2009-11-19 @ 20:43:31
URL: http://www.desireeochvarlden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0