Tisdag och datorkrångel!

Hej på er!

Tisdag, jobbdag och en väldans slappförmiddag. Har i stort sett bara gått upp ur sängen och gjort frukost. Sen fastnade vi framför datorn och kikade på Thailandsresor inför nästa vinter..Kanskekanske om vi verkligen håller i varenda krona som trillar in i kassan. Vi får la se! Hade varit mysigt med ännu en familjesemester, mamma, pappa, svärmor, svärfar, "syster" och bror; är ni på? :)

Imorgon ska vi hämta vår nya dator, finally! Den här börjar definitivt sjunga på sista versen. Dels går den knappt att starta längre, nåt konstig glapp vid startknappen. Internet börjar bli knas och hur jag än ändrar på inställningarna så vägrar det fungera som vi vill. Det värsta är dock att vi skaffade oss mobild bredband inför flytten till huset då vi inte kan ha Comhem där.. O vad händer? Fungerar det mobila bredbandet i denna #¤&"/¤% datorn? Nixpix! Brorsan har hjälpt till och försökt ominstallera allt och krångla på alla sätt, men nej. Den fullkomligt vägrar.
Så i söndags fick jag nog och beställde en SONY Vaio ;) Snyggare laptop får man leta efter..vit/silvrig dessutom. Mums ;) Imorgon ska den invigas!


Bild: SONY

På tal om husflytt förresten så måste vi hitta någon TV-lösning. Comhem (för TV via dom kan vi tydligen ha..), Boxer osv..vad har ni? Vad rekommenderar ni? All hjälp mottages tacksamt!



Ska nog faktiskt sätta oss och kika på just detta nu!

Hoppas ni får en härlig tisdag!
Kramar!

Kommentarer
Postat av: Dessi

Vi har har kabeltv som samfällighetsföreningen har ordnat. Men Canal+ har många erbjudanden. Hur är det med Telia? Där kan du ju få bredband, telefon och digitaltv?

2010-01-26 @ 16:07:41
URL: http://www.desireeochvarlden.blogspot.com
Postat av: mami

Thailand vinter 2010/11, januari eller febr. Jag är helt med på det men för att ekonomin ska fungera måste jag veta hur det blir, för då blir det ingen resa i sommar. Skulle varit helt underbart med 14 dgr i värsta vinterrusket...love you

2010-01-26 @ 17:43:59
Postat av: Bokmalen

Å, vad kul med en ny dator!! Fin dessutom gör ju inte saken sämre.

Jo, jag jobbar natt var 3:e vecka å då är det fem nätter i rad. Tycker att det funkar mycke bättre än att jobba nån natt nu å då. Nu är det ju bara 2 nätter kvar att jobba, slutar om en dryg timme å då är det spinning som gäller innan jag får åka hem å sova... Det är lite småjobbigt men oj, så skönt jag sover efter ett pass. ;)

Ha en fin onsdag!!

Kramen, Maria

2010-01-27 @ 05:39:57
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0