Prata inte med mig!

Japp jag är en sådan människa
Det är konstaterat.
Jag Avskyr när okända människor försöker föra en konversation med mig på tåget.
Min tåg-tid är min tid. Att sova/läsa/kolla på utsikten eller vad som helst.
Inte prata med okända människor.

Människan brevid mig idag spädde bara på detta.

Konversation med Mormon-bruden idag på väg till jobb:

Hon - "Det är så jobbigt när man glömmer det här med o ta biljett..Brukar du också råka ut för det?"
Jag - "Eh nej, jag har månadskort"
Hon: "Jaha oj oj oj...får det lov att vara en frukt?"
Jag: -"Nej tack jag äter inte frukt."

Lång tystnad där jag gör mitt bästa för att få henne o fatta att hon ska hålla käften. Typ knappar iväg fem sms, ringer ett samtal..

Hon: -"Har du läst den här boken?" (Håller upp MORMON (Nånting bla bla bla) JESUS)
Jag- "Eh nej"
Hon: - "Det borde du göra, den är jätteintressant..."
Jag: - "Tack men nejtack, jag tror på Jesus lika mycke som jag äter frukt"
Hon: - "Ja men.."

Jag tittar med väldigt lysande gröna ögon på idioten...gröna ögon som säger "Säg ett ord till o du åker av tåget i farten"

Hon håller käften.

I själva verket äter jag faktiskt frukt.

Kommentarer
Postat av: SANDRA

hemskt tråkigt med sånt..

2007-06-21 @ 17:53:30
URL: http://lsandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0