Universums Pay back time

Det är bara att konstatera.
Någon eller något har nåt allvarligt emot mig för tillfället.

Har varit trött som ett as hela natten, höll faktiskt på att somna vid fyra i morse, då är det alltid som värst. Men jag lyckades vända på det och piggna till igen. Med positiva tankar i huvudet..om två timmar är jag hemma, om en timme är jag hemma osv.

Tåget skulle gå 07,22..Skulle vara hemma ca 8. Lagom.
Vad är klockan nu? Jo 09,00 minsann.
Vad som gick snett?

Står där med bra musik i öronen och längtar nåt sjukt efter att få komma i säng.
Har precis hört att tåget ska bli ca tio min försenat. Nåja, det kan man leva med.

Upptäcker helt plötsligt att folk börjar gå... Aja, flertalet står ju kvar på perrongen men jag tar ändå ut ena hörluren för att lyssna.
O vad hör jag?

"Vi beklagar men pga signalfel blir tågen ytterligare försenade. Hur länge vet vi inte för vi har tappat bort var dom är"

Var det bara jag som hörde det där?
Vi har tappat bort var dom är?

Hur i hela helvetet tappar man bort ett tåg? ETT TÅG???

Den där trötthetskänslan får mig att tappa allt vad tålamod heter. Ni vet närman fryser, det kliar typ överallt, man skulle kunna stå upp och somna helt enkelt?

Brevid mig står dessutom ett gäng i 50 års åldern som sådär hurtigt säger:
Ja men det kunde ju ha regnat...eller varit snöstorm.

Men för fan. Är det nåt jag ogillar mer än sena tåg och att vara så trött att jag skulle kunna sova stående..så är det hurtiga människor.
Det finns verkligen inget värre.
Jävla hurtbullar som ska ta allt så förbannat positivt.
Gå o dränk er!

Sen att dom har rätt i sak..Det hör inte hit!

Där står jag, och har för länge sedan konstaterat att något måste vilja mig nåt ont. Eller åtminstone beröva mig på dom få timmars sömn jag faktiskt hade tänkt få ihop.
Just nu påminner hela mitt liv om Orups gamla klassiker (slå mig inte nu)

Jag har hört på radion idag, att vi har solsken över hela vår stad
Det låter väldigt underligt, för jag har bara regn hos mig.
O jag måste ha retat gudarna...måste gjort nåt fel...
Osv...

Mitt i alltihop börjar en ny låt spelas i hörlurarna...
Mika - Relax (take it easy)

Textraden: "Relax, take it easy, for there is nothing at you can do" Får mig att vilja hoppa framför tåget.
Finns bara ett problem...
Det kommer inget tåg.

Kommentarer
Postat av: Eva

Hurtiga människor ska lätt ha ett skott i pannan! Eller släpas efter tåget.... Om det nu hade kommit något...

2007-05-24 @ 10:43:52
Postat av: BIG-B

Allt har sin tid, även tågfärder......

2007-05-24 @ 17:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0