Lite less...

Blev lite less när jag kom hit idag.
Jag har faktiskt tyckt att det har varit kul att jobba den sista veckan, kul att alla är tillbaka från semestern, alla är på lite bättre humör och allt har flutit på fint.

Som jag tidigare nämt var det ju meningen att jag skulle bli sjukskriven i ca tre veckor för operation av tån. Jag erbjöd mig dock att skjuta på det då jag vet att det är tight om tid för att få in folk.
Idag kommer jag in och kollar schemat. Då är jag sjukskriven i 1 och en halv vecka och sen står jag på receptionsjobb igen. Jag blir som sagt lite less. Känns som att chefen i fråga inte ens har lyssnat på vad jag sa.. Och om hon nu inte lyssnade så fick hon en kopia av läkaren på 3 veckors sjukskrivningstid också.. Då kunde hon ha läst sig till det.
Dessutom ERBJÖD jag mig att skjuta på det om vi inte kunde fixa det just nu, varför kunde hon inte bara säga att "ja, det hade varit hemskt snäll om du skulle vilja göra det.." istället för att helt enkelt korta ner tiden till en och en halv vecka (halva tiden) bara sådär på eget bevåg.
Det är mina tår vi snackar om.. och i denna receptionen står jag upp konstant i de 8 timmar jag jobbar, det är inte så att jag kan välja att sitta ner om det gör ont, eller att gå hem då vi alltid är ensamma.
Vad tänker man då? Tänker man på sin personals bästa? Knappast. Tänker man på vad som är bäst för en själv? Absolut.

Less, less less... Kanske börjar bli dags att söka sig någon annanstans ändå? Kändes inte så när jag kom tillbaka men efter att ha fått detta slängt i huvudet så är jag bara så trött på det... Lite uppskattning för det jobb man gör här är tydligen för mycket begärt.. Speciellt när man inte ska kunna fixa något som gör ont ens utan att det ska strula.

Nu har jag i alla fall skickat iväg ett mail till både henne och högsta chefen.. Där jag återigen erbjuder mig att skjuta på det. OCH påpekar att sjukskrivningstiden är minst tre veckor då jag har det jobbet jag faktiskt har. Blir lite arg över att JAG ska behöva ta upp det igen.. Egentligen är det inte mitt problem, jag erbjuder mig att skjuta på det för att vara snäll och inte sätta några kollegor i klistret, tillbaka får jag detta?!

Usch!

Kommentarer
Postat av: teddy

men va faaaaa nvad arg jag blir???

du måste ju kunna sjukskriva dig utan att få med dig en massa problem!!!

jag tycker att du ska ta ett snack med den där chefen igen. Fråga om hon lyssnat på dig och läst pappret av doktorn. Du har alla rättigheter på din sida ska du vet!!!!



vad tränar du på SATS???

spinning är lovely :) Men imorgon ska jag ha min vilodag :)



kramis på dig

2008-08-23 @ 17:49:42
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: teddy

jag tycker verkligen inte att du ska gå med på att jobba extra för att vara snäll.

Här i detta land ska man absolut inte ställa upp vind för våg fastän du säkert vill hjälpa dina kollegor. Jag förstår dig. Gjort samma sak och inte ens fått ett tack :(

surt...



ta hand om dina fötter nu - de ska du ha hela livet.



ps: SATS RULES :)



kramis på dig

2008-08-23 @ 18:09:53
URL: http://caitlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0