Ps, Jag Älskar Dig.

På semestern läste jag denna bok av Cecilia Ahern. Nu har vi även sett filmen. Även om boken definitivt är snäppet bättre så är filmen absolut värd att se.

Personligen så är jag inte speciellt blödig av mig. Men både bok och film fick mig seriöst att må dåligt. Ni vet när man verkligen kan sätta sig in i situationen och riktigt känna hur det känns.
Nu när vi har rätt så nära till bröllop känns det ännu mer!

Handling: (Lånad av CDON.com)

Holly och Gerry har ett perfekt liv tillsammans. De är lyckligt gifta och bor i Dublin, nära släkt och vänner. Vardagen flyter på i full fart och världen ligger öppen. Tror de. Så händer det ofattbara. Ett par månader före Hollys trettioårsdag dör Gerry efter en kort tids sjukdom. Hon förlorar sin bästa vän, mannen hon älskar. För evigt. Hankan aldrig komma tillbaka. Men ändå gör han det...
Ett par månader efter Gerrys död dykerhans sista gåva till Holly upp: "Listan." I tio brev, ett för var och en av årets återstående månader, lotsar han Holly genom sorgen och visar henne hur livet trots allt rymmer både tårar och skratt.
En hjärtevarm berättelse om att hålla fast, våga släppa taget och lära sig älska igen.


Själv skulle jag inte våga tänka tanken på att det skulle hända Nicco något.. Men det är precis det man ändå gör när man läser boken och ser filmen.. Och så börjar man fundera.. "vafaaaaan skulle jag göra då?"

Och ärligt? Jo man lever vidare för det måste man.. Men att bli av med sin absolut bästa vän, sitt livs kärlek och världens mest underbara... Det finns ju bara inte?!

Näe, har hotat Nicco med mord om han inte lever tills han blir 105 och firar min 100 års dag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0