Så var 2008

2008 har varit ett väldigt speciellt år för mig. Det har innehållit mycket familj, massvis av jobb och ännu mer kärlek!

Om vi ska börja från början..

Januari

Vaknade upp efter en sjukt bra nyårsfest som innehöll det mesta. Jag och Nicco insåg att vi var galet stabila efter en del om och men året innan, och bestämde oss för att flytta ihop (fast jag hade svurit på att aldrig mer bli sambo, typ). Min underbara lilla lägenhet sas upp och jag vinkade hejdå till världens snyggaste tapet + ett boende på söder.

  

Vi var på systerdotterns 20 års fest där Nicco frågade min föräldrar om han fick fria till mig (lagom på kanelen) ;)


O bodde på "mitt hotel" och åt sydamerikanskt och mös en kväll
 


Februari

Hej Norra Helsingborg! Och hej samboliv igen. Den här gången med en mycket bättre start!
Problem med att välja TV, haha I landsproblem! Hade massvis med myskvällar med vin och tända ljus framför tv'n (blev ju min gamla, den stora såklart!)
 
I övrigt var det extremt mycket jobb, som alla andra februar-månader. Vi shoppade lite till det som blev vårt gemensamma hem, tyvärr har jag inga bilder på detta!


Mars

Kärleksmånad utan dess like. Den 7/3 2008 ville Nicco "överraska mig". Han tog med mig på spa på Electa, parbad och massage. Därefter åt vi en lunch med mamma på Ebbas och sen trodde jag vi skulle hem och ta det lugnt resten av fredagseftermiddagen.. men nej. På vägen hem stannade han vid världens underbaraste utsiktsplats och FRIADE till mig :)

 Första bilden med ringen på fingret.

Mars var en upp och ner månad för oss på ett par sätt (varför vill jag inte gå in på här) men vi insåg att vi tillsammans är det bästa som finns och bröllop började planeras.
Datum blev satt till den 16/5 2009 och kyrka + lokal bokades

 

Vi hade firmafest där och Emelie regerade i våra skitsnygga outfits


Vi började kolla på Gilmore girls, vilket ledde till 7 säsonger på rekordtid!
Vi firade påsk med familjen Vourdoukas, där pappa inledde en strålande vänskap genom att kalla min blivande svärfar för sushi..jesus vad vi skrattade. Fast det har blivit himla bra ändå :)


April

Jag fyllde 23, fick världens finaste klocka av Nicco, firade genom att gå på Big Comedy och käka på stan.
Fortsatte planera bröllop. Våren och värmen kom och det blev flera ftermiddagar/kvällar på balkongen tillsammans med några glas vin och yatzy! Ett ullredbesök var ett vår-måste och Nicco roade sig kungligt! :)

  

Många vårpromenader och fikor på stan..

  

Jobbade massvis båda två i slutet av månaden och längtad mer än lovligt efter semester.


Maj

Och semestern den kom. I maj åkte vi på vår första resa tillsammans Valet var Paris (Nicco fick själva resan i julklapp av mig) och det var bland de bästa fem dagarna i mitt liv! Vädret var det samma som högsommar, shoppingen i världsklass och att möta våren i Paris måste ha varit det mest romantiska som finns!

   

Vi började prata lite om att köpa hus, fastnade för Trivselhus (nr det gällde bygga nytt). Men bestämde oss för att det var bäst att vänta till efter bröllopet.. skulle nog bli lite tomt i kassan annars.



Vi var och grillade på gröningen, pappa fick fint i trädgården och man kunde gå ut i linne!

     


Juni

Sommaren drog igång på riktigt och det blev många eftermiddagar på Tropical beach.. Vi kunde gå ut och käka på alla uteserveringar och fortsatte bröllopsplaneringen.

  

FotbollsEM på tv'n. Massa jordgubbsfikor i väntan på midsommar och ett eget midsommarfirande för mig och Nicco då vi båda jobbade den helgen.

  

Vi var i Helsingör, var på Zoo i Köpenhamn och njöt av livet i allmänhet.

  


Juli

En lång jobbmånad inleddes. Jag och Emelie var i stort sett ensamma på hotellet och ännu en semester började kännas välbehövlig!

Vi gjorde om på "kontoret" och resultatet blev vi sjukt nöjda med. En Winnerbäckskonsert i regnet hanns också med. Dessutom var det Helsingborgsfestival där vi firade i tre dagar.

  


Augusti

Vår semestermånad kom äntligen och vi hade två underbara veckor tillsammans. En tillbringades på Skiathos. Började med att fira med champagne på balkongen.

  

Vi hade kräftskiva hos pappa, var på Vallåkraträffen och njöt vid havet/poolen.

   


September

Så var det officiellt höst igen.
Mamma fyllde år, jag opererade tån och var sjukskriven i två veckor

 

Sovrummet gjordes om med nya färger, bröllopsresan blev äntligen bestämd och bokad + att min brudklänning blev handlad. (OBS inte klänningen på bilden nedan!)

  

Det blev kallare, vi kollade på sex and the city boxen och avancerade sen till filmen. Började även träna på SATS, lite närmre hemmet.

 


Oktober

Dags för en ny box, Brothers and sisters! Massvis på jobb igen, ännu en ullared trip som resluterade i sjukt mycket julsaker.

 

Hade bröllopsmässa på jobb och fokuserade en massa på denna

 

Skaffade ny mobil och nytt abonnemang hos tre




November

Så var det höst på riktigt. Massvis av bebisprat, filmtittande och vinkvällar.

Den första snön kom och vi var i Göteborg på en riktigt myshelg.

   

Jag insåg att mössor, klänningar och tjocka strumpbyxor var min grej..Tillsammans med mina underbara vinterstövlar såklart.

   

Vi var och kollade på snygga bilar hos pappa, var vinterförkylda båda två och började fundera på skor till bröllopet.

 


December

Snipp snapp snut så var året nästan slut. Det blev jul i vårt hus, jobbet tog nästan kål på oss och vi har haft lite välbehövlig semester.

  

Vi bakade hos mamma, hade Dessi och Jonas på ett julbesök och drack tonvis med glögg

  

Det blev massor av julmat, granen slog alla rekord och nu sitter vi här, en massa julklappar rikare, en hel del pengar fattigare, lite mer utvilade och laddar för fullt inför nyår!

 


Det var den tillbakablicken, kul om någon läst ända ner hit ;)
Ett Riktigt Gott Nytt År önskar jag i alla fall!! :)

Kommentarer
Postat av: Anders

Vilket inlägg.....tog ett tag att sätta ihop?! eller.

2008-12-31 @ 00:04:45
Postat av: Bokmalen

Hi,hi, jo, jag läste hela vägen ner... Det var riktigt roligt att läsa/se sammanfattningen av erat år! Får se när jag får ork att göra en oxå...

Av vårt år vill säga... GOTT NYTT ÅR!! Kramar, Maria

2008-12-31 @ 00:05:59
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Anonym

vilken fin sammanfattning!!



Gott Nytt År Sandra!!!



puss å kram.

2008-12-31 @ 10:24:47
URL: http://originellt.blogg.se/
Postat av: maggis

jäklar vad mycke som hänt under året om man tänker efter så.. inte ofta man radar upp det så månad för månad! Jisses.. Snart e det maj!!! :)

2008-12-31 @ 11:18:35
Postat av: Dessi

vi ser fram emot ikväll! :) aron längtar efter julskinka!

2008-12-31 @ 11:40:02
URL: http://dezzys.blogg.se/
Postat av: Benny Blanco

Du skriver inte lika bra längre

2008-12-31 @ 15:12:33
URL: http://www.1000apor.se/blogs/bennyblanco
Postat av: mami

Kul att se tillbaka på året med er..Vi ses snart,kramis

2008-12-31 @ 16:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0