Alldeles för lång uppförsbacke

Så känner jag JUST NU.
Det har blivit för mycket jobb denna sommaren. Har egentligen inte SÅ många mer timmar än vad jag brukar ha.. Men när allt ansvar läggs på mig.. Jag är den enda som kan bokningskanalerna, jag är den enda som kan lägga in konferensbokning och gruppbokningar.. jag är den enda som kan Svenska Möten... DÅ känns det tungt.
Uppförsbacke..uppförsbacke... segt... Lååånt uppförsbacke.
Som att cykla och aldrig riktigt komma upp den satans backen.. Uppåt uppåt uppåt.

När alla andra började känna semesterfeelingen komma.. då kände jag ett tryck uppifrån fullt med ansvar. Saker JAG måste hålla koll på, saker bara JAG kan göra... Uppåt uppåt...
O i vanliga fall gillar jag att ha allt ansvar.. men då finns det också SÅ många andra som kan göra annat jobb.. Men det måste jag också göra.. O även om vi har det väääldigt lugnt nu.. Så är det mycket som måste finnas i huvudet.. "tänk på att dubbelkolla detta...har nu den och den gjort det jag sa där... osv.."

Skönt att sis är där med mig denna veckan... Riktigt skönt. Hon är duktig!
Och efter denna veckan börjar den plana ut... den där evighets-uppförs-backen. Går på jämn väg en vecka.. och sen förhoppningsvis nerför... inget trampande.. Underbart.

Jag längtar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0