Påhitt

Inlägget jag tänkte skiva kommer inte. Jag nöjer mig med att säga att vänner ljuger inte tre ggr på raken och sen förväntar sig att det är ok. Så är det bara.



Ni vet innan hösten kommer, när den är precis på väg.. När vi alla sitter och pratar och drömmer om en bra bok, tända ljus och myskvällar i soffan.. Varför blir det aldrig riktigt så?
Jovisst, vi tänder ljus..vi ser massvis av serier i soffan.. men det blir på nåt sätt aldrig riktigt samma känsla som den man pratar om? Eller?

 Sen börjar man prata om julkänslan.. för att sen prata om julkänslan som aldrig infann sig riktigt.
Jag HOPPAS på att få en sån där riktigt lullig varm mysjulkänsla nästa helg när vi strosar på avenyn i Göteborg och shoppar julklappar, dricker ett värmande glas vin (glögg?) och njuter av att ha så pass mycket tid med varandra. Komma hem till adventsljusstakar och julskyltning på stan.. Hoppas hoppas!!

Ryktena säger att det ska bli snö även här imorgon. Jag håller alla tummar, det finns inget mysigare än den första snön (som tyvärr brukar komma i januari för att smälta bort 10 timmar senare och förvandlas till en grå sörja)...Men i alla fall :)

I veckan som kommer ska jag börja plocka upp lite adventspynt i alla fall, just med tanke på att vi är i Göteborg hela den helgen. Jag vill kunna komma hem och bara tända alla stjärnor och ljusstakar direkt, inte behöva sätta upp dom och greja..Klart ska de vara på första advent!

Nu ska jag bege mig mot jobbet. Tänkte köpa med lussekatter till tjejerna :)

Kommentarer
Postat av: teddy

Nej en vän ska inte ljuga. Det är klurigt det där med vänner.... De kan älska och de kan såra.

Till helgen ska jag tentaplugga till den sista salstentamen som är på fredag. Hatar att plugga :(

vad ska du pyssla med då?

Lusekatter låter underbart:)

kramis

2008-11-20 @ 13:00:08
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Anonym

åå ja vill också ha en julmysig jul med massa julkänsla!! de får vi se till att få!

2008-11-20 @ 16:41:50
URL: http://originellt.blogg.se/
Postat av: mami

Det är kanske för att vi glömmer bort att vi är trötta och håglösa efter en lång dag på jobbet vilket gör att den där myskänslan har svårt för att infinna sig! Vilken vän har nu varit dum??

Hoppas ni får en skön helg i Gbg, nu är ni ju iaf lediga några helger vilket alltid är skönt. kram

2008-11-20 @ 17:22:28
Postat av: Anonym

ja vi jobbar tre skift, så de e lite blandat, några nätter i månaden typ...



puss!!

2008-11-20 @ 21:33:52
URL: http://originellt.blogg.se/
Postat av: Kimsan

Me don´t like snö! Som tur är har trappan ner från hotellet värmeslingor i sig men var ändå orolig att jag skulle få salta imorse... Slapp dock, haha :)



Annars allt bra med dig? Och nej, vänner ljuger inte!



Kramar!

2008-11-21 @ 08:44:21
URL: http://kimsana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0