Dagens smoothie

1 och 1/2 dl äpplejuice
1 tsk kanel
1 och 1/2 tsk ingefära
2 st frusna, skivade bananer

Häll juice,kanel och ingefära i en mixer och blanda.
Tillsätta bananer och mixa slätt.

Häll upp i glas, klart! :)
SÅ lätt och gott!

Och nyttigt, titta bara:

"Ingefäran är bland annat slemlösande, matsmältningsfrämjande, antioxidant, cirkulationsstimulerande, avslappnande och blodlösande. Den är en underbar värmande ört för matsmältningen. Magen och tarmarna stimuleras och produktionen av matsmältningsenzymer stiger. Den sätter fart på restprodukter och toxiner vilket förbättrar allmäntillståndet och stärker immunförsvaret."

"En halv tesked kanel om dagen sänker halten av socker i blodet hos diabetiker. Den välsmakande kryddan är ungefär lika effektiv som flera vanliga mediciner, enligt nya resultat från forskare i USA och Pakistan."

Imorgon kommer ett nytt recept :) Då blir det en frukost-smoothie på morgonen skulle jag tro :)


Kommentarer
Postat av: teddy

Tack tack tjejen jag behövde verkligen läsa det där. Nu har mer än halva natten gått.

Längtar hem. Börjar bli en aning pigg. Kanske klarar jag mig utan sömn under dagen för att orka plugga....vi får se....vi får se.



kramis på dig iaf.

2008-10-27 @ 03:39:41
URL: http://caitlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0