Nyanserad och komplex

Vad jag gör uppe nu?
Inte en aning faktiskt.

Kollar på Nyhetsmorgon, där jag nyligen har lärt mig att när ett vin beskrivs som "eldigt" är det ofta för mycket alkohol i det. När det kallas jordigt är det ett kasst vitt vin och ett bra rött...
Nyanserad och komplex däremot..då är det ett riktigt bra vin.

Gött :) Skönt att man lär sig något vettigt klockan 7 på morgonen :)

Sitter uppkrupen i soffan med ett glas oboy, en yoggi med smak av gröna äpplen (mums!). På mig ett par nya mjuka träningsbrallor och älsklingens alldeles för stora peaktröja :) Mys, mys mys!

Nu ska jag leta dessert recept inför kvällen.. Hade en liten idé, tills jag kom på att vi inte har några perfekta skålar för att det ska se bra ut.. Attans. Men jag hittar nåt annat :)

"Torr ungdomlig smak med inslag av tropisk frukt och vanilj" är tydligen inget höjdarvin.. Attans. Jag som alltid väljer viner som smakar ungdomligt och fruktigt..Där fick jag!

Bild lånad från scandlines.se


Kommentarer
Postat av: Dessi

ojdå, sånt vin tar jag också ;) då får man börja leta efter annat!

2008-09-12 @ 09:54:01
URL: http://dezzys.blogg.se/
Postat av: Anonym

det är bättre att välja ett moget, fylligt vin, de tenderar smaka bättre..men det beror ju helt på vad man ska äta till iofs. fråga på bolaget, vi kan sånt=)

2008-09-14 @ 11:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0