Begravningen

Så var det alltså begravning idag. Av en kärlek, dotter, syster, syskondotter, kusin, vän, ett barnbarn. Allas vår lilla Anna.
En tuff dag är väl det minsta man kan säga. Begravningen var fin, personlig och väldigt Anna. Jag tror allt att hon hade varit nöjd om hon hört och sett den.
Men det går ändå inte att bortse från hur fruktansvärt fel allt var. Att det var Annas bild som stod på kistan, att det var hon som låg i den, hon som inte fanns ibland oss.

Personligen tyckte jag det var riktigt jobbigt bara att komma in i kyrkan och se allt detta. Men när Vincent, Annas sambo och stora kärlek gick fram till kistan för att säga hejdå trodde jag att mitt hjärta skulle gå i tusen bitar.
Hur säger man hejdå till sin sambo, sitt livs kärlek...som bara var 21 år gammal. Hur?
Han var så stark där framme men jag har nog aldrig lidit så med någon i hela mitt liv. Någonstans tror jag att vi alla kan känna den känslan.. Hur vi skulle må om det var vi som stod där.

Denna begravningen var såklart inte kul för någon, allra minst föräldrar och lillasyster..Men för honom att komma hem till lägenheten han delade med henne, gå och lägga sig i deras säng...Fy fan (rent ut sagt!)

Lilla gumman, vi är många som saknar dig och som önskar att du kunde komma tillbaka till oss. Men jag tror du har det bättre nu, jag håller med prästen. Du var ämnad för något större än det här.


Till minne av Anna Veres
1987-12-26 -  2009-07-29
Vila i Frid


Låten som Annas lillasyster sjöng så fint på begravningen idag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefint inlägg gumman... <3

2009-08-13 @ 23:50:47
Postat av: Bokmalen

Nämen, fy vad tråkigt för er alla!! Jag har missat att det hänt. Jag lider med er å sänder en massa kramar...

StorKramen, Maria

2009-08-14 @ 00:40:26
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: S!!

Usch! =(



vad starkt av lillasystern att sjunga å begravningen, lät som det var en jätte fin begravning...



Kram..

2009-08-14 @ 10:39:25
URL: http://originellt.blogg.se/
Postat av: mamma

Du lyckas fånga alla våra känslor..tårarna kommer när man läser dina fina tankar om vår lilla Anna. Måtte hon ha fått frid nu. Kram

2009-08-15 @ 07:49:12
Postat av: Balazs Veres

Tack sandra för dom fina fina orden, sorgen och saknaden kommer vi alltid att ha men man hittar en medelväg att gå vidare.



Kram Balazs

2009-09-19 @ 15:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0