Katastrof-hy!

Jag som var så duktig i våras.
Nu efter sommaren är min hy minst sagt katastrof! Torr, flammig, röda partier, svullna partier. Usch!!!
Känner inte riktigt att min (vår) budget just nu ska gå till besök hos Len Hud heller. Så.. Det få bli lite gamla tricks. Ska blanda en egen peeling i helgen, naturligt är oftast det bästa! Lovar att återkomma med recept. Förhoppningsvis kan den både skrubba, rengöra och återfukta.
Ska börja använda mitt ID-smink också. Än så länge har jag bara provat det två ggr. Hade en massa annat smink som jag vill ta slut på. Det har ju trots allt kostat en del det också..och som vi alla vet har allt smink ett (vanligt!) ett bäst före datum.

Jag börjar i alla fall redan nu med att dricka vatten! Ett stort glas. Började dagen på jobb igår med en väldans huvudvärk. Förvisso berodde det säkert till viss del på att jag inte hade druckit kaffe men den andra boven var nog vätskebrist, även detta något som leder till torr hy.

Och när jag ändå tjatar om hud och renlevnad (haha!) så undrar jag om någon har några bra tips om en riktigt bra hudcreme? Använder typ lite av varje nu, Nivea, Dove osv.. Men en riktigt bra efterlyses. En som håller huden återfuktad i minst 12 timmar utan att vara fet och äcklig?

Snart dags för jobb igen. Nicco skrämde halvt ihjäl mig innan. Han ringde (händer väldigt sällan att han gör det från jobb) för att säga att han älskar mig (BÄSTA hjärtat!!). Men då vi hade kommit överrens om att han skulle ringa mig om mäklaren ringde och hade fått in ett bud som var högre än vårt så trodde jag såklart att det var detta samtalet gällde. Som tur var inte ;)

Ha en underbar fredag! Har en massa bra blogginlägg uppradade inför helgen ;)
KRAM!


Snart husägare ???

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag köper alltid mina hudkrämer på apoteket. Det finns parfymfria alternativ o dom är de bästa. Parfym torkar nämligen ut huden. till kroppen har jag ACO parfymfri, en blå med pump, den återfuktar och är bra.till ansiktet har jag L300 återfuktande ansiktskräm utan fett!



KRAM:)

2009-08-21 @ 14:45:24
Postat av: Dessi

Så spännande! Vi hoppas på det bästa! När ska budgivningen vara över?

2009-08-21 @ 15:37:03
URL: http://desireeochvarlden.blogspot.com/
Postat av: Dina

Hus hit och hus dit. Tältet på bilden ser väl rätt så hemtrevligt ut ;)

Men det är ingen fara, jag förstår att du inte orkat/hunnit!

Jaa, jag åker den 2a november! Tänkte försöka få ihop en brakfest i slutet på oktober, då är ni välkomna =)

2009-08-21 @ 17:05:53
URL: http://walfridsson.wordpress.com
Postat av: Bokmalen

Oj, oj, så spännande!! Hoppas verkligen att huset blir ert!! ;)

När det gäller hudkräm så sånt så köper jag alltid på Bodyshop. Gilla Bodybutter, speciellt nu när det börjar bli kallare. För mig är den outstanding!! Såg att den gamla "morotskrämen" var på intåg igen. Den gillade jag skarpt förut när den fanns. Som ansiktskräm då.

Hoppas ni får en trevlig helg!!

Kramen, Maria

2009-08-21 @ 18:18:56
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Anonym

ser att de ej står att ja skrev de där om hudkrämerna ovan från apoteket. de var jag iallafall// :)Sandra L

2009-08-22 @ 12:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0