En riktigt dålig ambassadör

Vi pratar ofta om ambassadörskap på jobb. Att vara en bra ambassadör för sin arbetsplats är viktigt.

Just nu är jag nog den sämsta ambassadör mitt jobb kan hitta. Den sämsta.

En dagreceptionist och en nattis är sjuk. Vad händer? Får vi in extrapersonal? Nej då. Dom jobbar på andra ställen, är trötta, ska plugga, har tentor, har sittningar osv osv osv...

Ett 13.5 timmars arbetspass för mig på fredagen och ca 11 timmar för Emelie.
Ett söndagspass för mig, upp klockan fem på min lediga söndag... + 6 dagars jobb till i nästa vecka.
Helt jävla underbart.

Jag håller seriöst på att sprängas av ilska just nu. Jag är så satans trött på hela stället. Man kan i stort sett aldrig räkna med att vara ledig oavsett vad som står på schemat. Planer kan man göra upp..lösa sådana för jobbet får visst gå först. Förra helgen var jag ledig, men telefonen började ringa 7.30 på söndagsmorgonen. Nu var jag ingen lämplig kandidat med tanke på natten innan (göggfest) men oavsett. Denna helgen skulle jag också vara ledig.. Jovisst, jag fick ju en lördag. Tack.

Nästa helg jobbar jag.

O ja, jag har semester sen.. Men man kan inte bara leva för att ha semester. Man måste ha ett liv emellan semestrarna också. Trots allt spenderar man mer tid på allt annat än just semester.

Jag och Nicco skulle ha en ledig dag imorgon. Det har vi ungefär en gång på två veckor. Normalt? Inte direkt. Nu ska jag jobba..jo jag kommer väl hem vid halv fem-fem. Men sen ska jag upp fem igen på måndag morgon.

Det här funkar inte för mig längre, så enkelt är det nog.. Jag hade nästan mer liv som extraanställd (trots 300 timmar på en månad) för då kunde man i alla fall välja att säga nej.

Dessutom vet jag hur mycket det är att göra imorgon. Ingen lat söndag det inte.

Hoppas ni andra får en trevlig andra advent. Jag kommer inte att ha det. Med humöret ca 6 meter nedanför marken och en galen trötthet så är det redan kört för min del.

By the way. Från och med idag är jag färdig med plugget. Det är inte lönt att ens försöka. Jag kommer aldrig att ha tid oavsett.

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Usch, vad tråkigt för er!! Å, för dig speciellt. Inge kul att inte ha nån fritid. Får du i alla fall bra betalt för all övertid!??? Det hoppas jag verkligen!!!

Förstår att du inte hinner med skolan, som du måste jobba så är det inte så konstigt... Du får ta nya tag framöver.

Försök att ta det lugnt. Stressa inte. Jo, jag vet, det är lättare sagt än gjort men försök att tänka på att inte stressa.

En Stor Kram till dig från mig!! ;)

2009-12-05 @ 16:32:31
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: S!

får ni inte säga nej till extrajobb?Blev du inbeordrad eller??

2009-12-05 @ 17:09:15
URL: http://originellt.blogg.se/
Postat av: Dessi

Usch o fy! Man mår ju verkligen inte bra att ha det så... Tänker på dig gumman! Inte roligt alls :( Många kramar!!!

2009-12-05 @ 21:23:25
URL: http://www.desireeochvarlden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0