Så var året - 2009

Så har alltså ännu ett år passerat och man ska börja fundera på vad man lärt sig, vilka misstag man gjort och vad man ska tänka på inför nästa.
Jag börjar med att sammanfatta året så får v se var det tar oss. Kanske har jag blivit något klokare, kanske inte? Kanske har jag gjort tusentals misstag, kanske inte alls så många? Oavsett har det varit ett otroligt händelserikt år och jag är glad för varje dag, även de dåliga! Alternativet, att inte uppleva dessa är trots allt värre.

Januari

Började det nya året med tandvärk som smög sig på efter nyårsfesten. På tal om nyårsfesten så var just denna himla lyckad.
 
Resan inför svärmors 50 årsdag i juli bokades, Skopelos blev ön vi skulle besöka.
Började sätta fart med träningen på riktigt igen, både på SATS och med långa vinterpromenader. Jobbet kändes trögt efter semestern men kom igång igen, som det alltid gör!
Bröllopsplaneringen fortsatte, dock inte med samma fart, allt tog längre tid än vad vi trodde och ett tag var vi mer än lovligt trötta på alltihop. Skorna köptes dock in, en sak mindre på listan.

Solariet utanför oss sprängdes bara sådär en natt, Entourage var serien med stort S och jag började inse vikten av att ta hand om huden lite bättre än vad jag tidigare gjort, ansiktsbehandlingar bokades och produkter inhandlades med andra ord ;).


Februari

Kärleken till Entourage fortsatte, träningen fortsatte i samma spår. Hade massa underbara myskvällar med ansiktsmasker, tända ljus och färska blommor på bordet.
 

Fick cystor pga mina p-piller och hade SÅ ont, läste klart alla Stieg Larsson böckerna och hämtade den färdiga vigselringen. Bytte lite färg i vardagsrummet och fortsatte med bröllopet, bokade fotograf, tårta och killen som skulle sy upp min klänning + sy tärnklänningarna.

  



Mars


Hade möte med vår tänka fotograf och föll för henne direkt, världens bästa Li! Bestämde mig för brudbukett och allt verkade falla på plats just när det gällde bröllopet.

Var uppe i Göteborg med mina goa tärnor och försökte hitta tyg. Hade en fullspäckad dag som innebar tur-retur till Gbg plus utgång en lördag ;) Härligt! Vi satte oss på tomtkö och började kolla olika husmodeller. Planen var hus efter bröllopet (trodde vi iaf...)

Jag började längta något galet efter våren, både efter bröllopet och att få gå klädd som om det inte var 20 minus hela tiden. Planer för kommande personalfesten började också ta fart, jag och lillasyster har ju alltid vår egen variant...

 

April

Första riktiga vårmånaden var här. Bröllopet var endast en månad bort, jag fyllde 24 och firade detta lugnt och sansat med familjen.
Vi var i Tyskland och handlade all sprit till bröllopet och hade en otroligt lyckad företagsfest.
  

Jag och Nicco var i Danmark för att plocka snäckor till bröllopsdukningen och x antal cider gick ner under denna fina månad ;)
 

April var också månaden för min möhippa, för "modell för en dag" fotografering och valborg med mami.

  

 

Maj

Månaden för bröllopet var äntligen här! Värmen fortsatte, vi klättrade lite på kullaberg och fortsatte med oändligt mycket förberedelser för just bröllopet.
  

Så var det dagen D. Vår bröllopsdag den 16:e maj 2009. Den finaste dagen med de finaste människorna som gjorde hela dagen till den bästa!

  

Bröllopsresan gick ju till underbara (varma!!) Rom och därefter var maj som bortblåst!

  


Juni

Vi var i Göteborg och besökte Liseberg tillsammans med Maggis och Erik, ansökte om lånelöfte och jobbade någerlunda mycket. Bytte officiellt efternamn,och värmen kom tillbaka. Var väldans social och deltog i after worker, fikor och kvällar på stan till höger och vänster.
  

Vi var på våra första husvisningar (som gick sådär)och började längta efter ännu en semester!


Juli

 Så kom månaden som vi alla kommer att komma ihåg som en av de värsta månaderna i våra liv.
Den började förstås bra, med semester. Jag och Nicco tog en Sverigetrip som bestod av Halmstad/Oskarström där jag fick träffa min äldsta systerdotter för sista gången (något jag inte visste då), Fjällbacka och sedan Öland tillsammans med Emelie och Mackan.
  

Hann knappt komma hem så var det dags för nästa resa. Skopelos stod på schemat..detta tillsammans med stora delar av familjen + vänner för att fira svärmors 50 årsdag.

  

Så hann vi knappt komma hem och börja jobba förrän mamma ringer mig på jobb och meddelar det fruktansvärda. Lilla goa Anna levde inte längre. Allt kom så plötsligt och jag tror så här i efterhand att jag var mycket mer skakad än jag faktiskt kände mig. Man hittar ju sätt att gå vidare, det måste man..

 

Augusti

Första delen av månaden bestod av chock, sorg, saknad och begravning. Ingen kunde riktigt fatta vad som hänt och allt var minst sagt upp och ner.
Vi kollade på ett hus som vi faktiskt ville ha och en budgivning (som vi inte vann) påbörjades.
Jag började plugga, var ute och sprang i skogen med Marina och försökte att bara vara så gott det gick.
Av diverse skäl finns det inte mycket bilder från denna månad, ni får nöja er med denna friskusbilden ;)



September

Månaden då svärfar och mamma fyllde år. Firades med en middag hemma (svärfars) och en nere på stan (mammas) som slutade med en klassisk utgång för mig, Nicco och Marina. Citatet "Men för faaaaan Marina och Sandra klockan är lvart över FYRA" kommer härifrån..Gissa hur många gånger Nicco fått höra det i efterhand? ;) Plugget gick vidare och jag började inse att jag tagitmig lite vatten över huvudet...
 

Var på en del fester. Lite här hemma och en del med favoriterna från Lund!

  

Vi tog en tur till London i slutet av september/början av oktober och hade de mysigaste fyra dagarna.

  

 

Oktober

 Månaden då pappa och Miche fyllde år. Båda dagarna firades mysigt med familjen.
Vi kom som sagt hem från London och var SÅ nöjda med vår minisemester. Fortsatte att umgås massor med min svägerska och hamnade på diverse utekvällar.
Hemma gjorde jag och Nicco höstfint.
 

Kämpade vidare med pluggandet, gav nästan upp husletandet efter rejäl besvikelse och hade världens fest i slutet av månaden.

  

 

November

Näst sista månaden på året och jag började ana att pluggandet aldrig skulle fungera. Började jobba deltid på bokningen och deltid i repan efter en höst med bara timmar på bokningen.
Jag fick mina fem veckors semster beviljade, bloggen fick mindre uppmärksamhet än någonsin och vi var och kikade på huset med stort H i Påarp.
Fick reda på att vi faktiskt fick huset, skrev papper och visade föräldrarna vårt" lilla" inköp :)
Hade en glöggfest, där glöggen glömdes i slutet av månaden.. Hårt!

  

 

December

 Sista månaden på året. Jag jobbade heltid i receptionen den tid jag faktiskt jobbade innan semestern. Vi började planera för husflytt, var på möte med banken och kollade in x antal möbler.
 

Vi pyntade för jul, jag bestämde mig för att plugget var lönlöst, vi firade lucia och jag fick min efterlängtade semester.
Umgicks massor med jobbekompisarna på semestern, var på julbord och after julbord med de bästa och njöt av den första snön.

Julafton firades här hos oss och det gör även nyårsaftonen då vi åker till kastrup inatt vid tre tiden.

 

För att sammanfatta året som gick då; ett alldeles underbart år. Jag har blivit fru, varit på många underbara resor med den bästa och verkligen njutit av livet. Jag har även hittat tillbaka till min bästa bästa Calle. Vi är verkligen ett radarpar tillsammans. Jag har även insett att det finns människor i mitt liv som betyder så otroligt mycket för mig, och jag tror, vill i alla fall verkligen hoppas, att jag har visat detta på alla sätt jag kan. Att Anna försvann från oss som hon gjorde satte definitivt sina spår, en del av vår familj är borta och kommer alltid att vara saknad. Men jag vet att hon hade velat att vi går vidare, och det gör vi, för vi måste.

Vill passa på att tacka alla er som gjort mitt 2009 till ett år att minnas: Familjen (i denna räknas såklart min "nya" familj också in) - ni är de bästa man kan få och jag skulle inte vilja byta ut någon av er för något i hela världen!  Min man, du är underbar och jag är gladast i världen som fått bli din fru! Jag vet att framtiden är VÅR! Vännerna, ni vet vilka ni är. Tack för att ni är MINA vänner, de äkta, som skäller när jag gjort fel, skrattar med mig, åt mig och älskar mig för den jag är! Kollegorna: Utan er vore vilket jobb som helst tråkigt. Ni betyder så otroligt mycket och får mina dagar att lysa, ni känner mig väl och vet precis när jag behöver en värmande kram eller bara en puff i rätt riktning.

Sen två extra saker som förgyllt året:
Calle. Att jag och min bästis kan umgås i alla väder har jag alltid vetat, men att vi fortfarande, 24 år gamla, är samma personer med varandra är något att ta vara på.
Marina. Jag har aldrig haft en syster i samma ålder som mig själv, men med Nicco kom du och det är jag otroligt glad för. Du och jag har haft ett otroligt kul år och jag längtar efter alla äventyr som väntar oss! Om jag kommer in? Jag kommer knappt UT!

GOTT NYTT ÅR!!!

 


Kommentarer
Postat av: Marina

Vilken fin summering av året =) Ja det var ett bra år, Men 2010 ska slå det med hästlängder! Jag är otroligt glad att vi kommit varandra så nära och jag har också alltid önskat mig en syster... Och Nu har jag fått det =) Helt underbart att ha den bästa brodern och den bästa svägerskan/systern någonsin... Hade inte bytat ut dig för allt i världen!



2010 kommer ge oss mycket skratt, säkert en massa huvudbry och en massa rosé- och grillkvällar på Lokvägen och fritidsgårdskvällar på kvarholmsgatan... Ser framemot ett ännu bättre år med er, mina favoriter!



2010-01-04 @ 10:27:52
Postat av: Kimsan

Vad kul att läsa allt du varit med om under året! Ni var så fina på bröllopet (iofs är du det alltid) och jag hoppas ni kommer trivas i ert nya hus <3

2010-01-11 @ 20:42:32
URL: http://kimsana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0