Tjejer vs Killar + Bröllop

Ni tjejer som gift er kanske känner igen er nu (eller så har ni annorlunda män) ni andra kanske känner igen er i andra situationer

Jag själv har i alla fall märkt, nu sedan vi började planera bröllop, hur otroligt olika tjejer och killar är när det gäller just detta. Det märks verkligen att 90% av oss tjejer har en bild av hur vårt bröllop ska se ut och har haft i många, många år. Det kan inte killar ha.

Inbjudningskorten t.ex. För MIG är det är rätt så avgörande ögonblick i bröllopsplaneringen att skicka dom. Det är liksom ett rätt STORT steg. Jag har lite sett framför mig hur man stoppar alla kuverten i brevlådan och tar ett djupt andetag liksom..this is it.
Så tänker nog inte killar...för där verkar det inte spela någon roll om hälften skickas en veckan och andra hälften en annan vecka.. :(

Kanske en löjlig grej, men JAG hade sett fram emot att skicka korten..det var en stor grej för MIG. Ännu en sak som inte alls blev som man hade tänkt sig förut liksom..

Jaja. Så är det väl.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej tjejen..Jag kan väl hålla med dig om att killar inte bryr sig lika mycket.Min fick inte tummarna loss att ta med sina bestman ut och leta efter likadana slipsar så det sluta med att jag fick bestämma tid med dem och sen ta ut dem på stan och leta slipsar...Min man sa du får bestämma hela bröllopet själv jag dyker upp i kyrkan men det e typiskt killar...Hoppas din lunch med mamma blir bra kram

2009-01-29 @ 11:13:40
URL: http://fruljung.blogg.se/
Postat av: Mindy

Hej gumman,,Denna dag orkar jag bara med att slappa & tvätta några tvätta...ska fortsätta läsa min bok som är jätte bra..Shopoholic säger ja...kul att läsa om bröllop :)

Ha en skön dag snäckan & ha så skoj med din mamma.kram kram

2009-01-29 @ 11:27:02
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Hi,hi, tycker det där är ett perfekt exempel på hur män å kvinnor tänker olika!! Jag har som bara insett att så är fallet, vi tycker olika saker är viktigt å jag har fått lära mig hur jag ska få sambon "att inse att jag har rätt" fast få det till "att han kommer på det själv"... Ganska kul faktiskt!! Tex. dom där degbunkarna. Dom har jag velat köpa hur länge som helst men han har inte tyckt att det var viktigt att lägga pengar på... Tills i måndags, då föreslår han att vi ska köpa dom, som att det var hans idé!! Funkar ju perfekt för nu har jag mina bunkar!! :)

Kramen, Maria

2009-01-29 @ 14:42:32
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag ska gifta mig i sommar, men vi ska gifta oss på ett drive-in bröllop. Jag har verkligen inte haft något drömbröllop, har aldrig velat gifta mig faktiskt. Så därför känns de skönt att vi slipper precis allt, kyrkan, korten, bröllopsklänning och allt :D men de, de är ju bara jag! :)

2009-02-02 @ 10:23:53
URL: http://sandraedin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0