Baby oil

Ni har säkert hört det förut, men det kan definitivt vara värt att påminnas om.

Någon mer än jag som har galet torr hud? Speciellt när det inte är någon riktig värme och man fortfarande stänger in ben i jeans..

Jag blev påmind om ett gammal hjälpmdel härromdagen, Natusan Baby Oil.
Ta en dusch, "smörj in" dig ed oljan direkt på våt hud.
Tar ett tag för all vätska att binda sig men om du t.ex. borstar tänder, smörjer in ansiktet och kanske fixar håret under tiden och är det bara till att klappa av allt överflöd med en handduk sen.

Helt perfekt, gör så i några dagar och man har hud som en bebis igen.
Perfekt för mig som kan vakna mitt i natten och vilja riva sönder mina ben.

Nu kör jag på detta. Barnolja efter duschen på morgonen och vanlig hudlotion på kvällen...ska vi nog se om inte benen kan bli snygga igen ;)


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Det var ju ett jättebra tips!! Tack för det!!

Kramen, Maria

2009-07-14 @ 11:45:25
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0