Skottlossning och 05-ragg

Juhupp.
Jag tycker det är så underbart att åka till jobb på söndagsmornar. Verkligen. Mötte först en miljon polisbilar (nåja, men typ fyra-återkommer till detta senare) och sen en packad dåre som tyckte jag skulle med honom hem för att jag såg ut att frysa. Tack men nej tack liksom.
Vad är det med packade killar??
Jag har ALDRIG någonsin försökt ragga upp någon på vägen HEM från en fest eller nattklubb, vid den tiden har tåget liksom gått, även om man gick ut för att ragga upp nån (vilket typ aldrig har hänt det heller..). Jag menar ärligt.. hur mycket sprit måste man dricka för att tro att man är to die for kl 05 på morgonen.. Speciellt av någon som har sovit i fem timmar och ansvarsfullt nog är på väg till jobb?
Om vi får en son i framtiden är det de första han ska få höra när han börjar gå ut. "Om du ens försöker ragga upp någon klockan 5 på morgonen får du utegångsförbud tills du är 50".
Morr.

Poliserna då ja. Kollar in aftonbladet och hd.se nu när jag kommer till jobb. Nämen så trevligt. En kille som blivit skottskadad kl 5 på morgonen, man kunde ju ha hoppats att det var mitt "ragg" men sån tur har man inte, han var för upptagen med mig vid det tillfället. Hrm, nej så får man inte säga...jag tar tillbaka det, typ.
Men allvar. Skottskadad? Klockan 5 på en söndagsmorgon.
Jag föddes kl 5 på en söndagsmorgon, bra mycket trevligare. Gick man omkring och sköt folk även för snart 24 år sen? På öppen gata i Helsingborg på en söndagsmorgon? Allvar?

På tal om det här med barn i framtiden. Jag kommer att vara helt LIVRÄDD för att ens släppa ut dom genom dörrarna. Igår när jag och Nicco slog upp tidningen hade en 6 åring vandrat iväg från dagis för att han ville möta sin mamma..gulligt...fast kanske inte okey när det är stora vägar och personalen inte ens märker att han är borta. Där har vi skäl till skottlossning!
Så först ska man vara rädd att nån annan ska tappa bort ens barn, sen blir dom stora och ska gå ut och då ska man vara rädd för att nån helt enkelt skjuter dom.. Näe..Tror jag ska vara mammaledig tills den dagen dom fyller 25 och snart ska gifta sig ;)
Skämt åsido..men läskigt är de i alla fall.

Mami: Förlåt för alla gånger jag vägrade ta taxi hem.. Även om jag fortfarande tycker att man SKA KUNNA gå hem även som ensam tjej utan att vara livrädd så förstår jag.
Ska inte göra om de..även om det kanske är lite sent nu..men på lördag loooovar jag att ta taxi hem!


Och bara sådär på tal om utgång..Shit vad dessa hade suttit snyggt på mig på lördag..Hm ;)

Kommentarer
Postat av: Em Wibring

Ja absolut. :) efter den här vintern ska det bli skönt med ssommar..



Har du haft en bra helg hittils då? :)

2009-03-01 @ 09:38:33
URL: http://emelojs.blogg.se/
Postat av: Dessi

Mm, jag såg dom häromdagen! Urläckra!

2009-03-01 @ 09:47:53
URL: http://dezzys.blogg.se/
Postat av: Anonym

fan vad trött man blir på skottlossningar och våld !varje helg är det något. Idiotiskt!!!

2009-03-01 @ 10:15:26
URL: http://originellt.blogg.se/
Postat av: Mindy

Det är aldrig skoj att jobba helgerna..Speciellt på söndagarna..Tar alltid ledigt på söndagarna..har var 6 söndag men har nog inte jobbat min på över ett år..man får passa på ta ledigt då..Har så bull tid...13 till 1930 hela dagen går bara åt jobbet då...

Ska till Nova Lund innan vi ska hem till svärmor på middag..Så det lär blir en mysig söndag.kram kram

2009-03-01 @ 11:15:17
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Jag tycker oxå att man borde kunna gå hem från en utekväll utan att behöva va rädd. Vi bor väldigt centralt, tar bara typ 5-7 minuter att gå så taxi är lixom inte värt. MEN det har tydligen hänt en del överfall kring en gångtunnel som går under järnvägen å den måste jag passera. Än så länge har det gått bra å jag lär inte ta taxi framöver heller. Nu är jag sällan ut å går jag ut så är sambon ofta med så då är det ju lugnt.

Ha nu en fin söndag!!

Kramen, Maria

2009-03-01 @ 11:31:05
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Mindy

Det är lita annerlunda som du jobbat..men i bland har man inget val..Hoppas att sista tiden av timmarna på jobbet går bra o får en mysig kväll med din kära kram kram

2009-03-01 @ 11:57:26
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: alec

va skojar du eller... herregud, svin alltså... hatar killar som tror dom äger allt och alla och bara kan ragga upp en

2009-03-01 @ 12:06:09
URL: http://alecstar.blogg.se/
Postat av: mami

Tack gullunge, jag var aldrig livrädd men oroad över allt vidrigt som kan hända, även om man är en tuff tjej! Men man får lära sig att leva med oron, inget barn vill ha en hönsmamma, och rädslan för att det ska hända ens barn något lever man med hela livet - inte bara tills dom är 25. kram

2009-03-01 @ 12:23:57
Postat av: Em

Jag önskar att jag hade ett jobb att gå till.. haha! Nja, inte hänt så mycket alls faktist.

Så tagit det lugnt mest :)

2009-03-01 @ 12:36:37
URL: http://emelojs.blogg.se/
Postat av: Em

Okej. Joo.. jag gillar att jobba på helger :D Fast varit sjuk i snart två veckor och inte gjort så mkt... Så jag är nog understimulerad bara :)

2009-03-01 @ 14:02:50
URL: http://emelojs.blogg.se/
Postat av: Mindy

Hej gumman.Tycker helt klart att du ska köpa hm en påse m&m kulor till dig i kväll..gott :) Ha en skön söndag efter jobbet.kram kram

2009-03-01 @ 14:19:23
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0