Nervös över bröllop?

Idag insåg jag en grej.

Jag gifter mig i övermorgon och är inte speciellt nervös. Visst jag kommer inte att känna mig superbekväm med att stå framför över 100 personer och prata i kyrkan, meeen det är ett ynka "ja" och sen ca tre meningar. På min konfirmation hade jag flera stycken som skulle framföras..och för mer folk dessutom. USCH!
Så jag har lugnat mig angående det. Efter vigselsamtalet var jag rätt nervig just på det planet

Jag är inte nervös över att gifta mig med Nicco. Ingen av oss går in i deta med ögonbindel. Vilket förhållande är egentligen superenkelt? Vi har inte haft det superenkelt fram hit så varför skulle det bli det för att vi gifter oss? Däremot vet jag att jag vill jobba på det tillsammans med honom och att det vi har är aldrig värt att kastas bort!

Jag är inte nervös inför festen. Våra toastmastrar har stenkoll och om något skulle gå lite snett så får det bli så. Jag tror nog att alla kommer att ha kul ändå..inklusve vi själva!

Då har vi alltså kommit fram till punkten "vad jag faktiskt är nervös för".
Att folk omkring mig ska förändras. Inte att jag ska göra det, jag har varit tillsammans med Nicco i snart två år och ytterligare en ring och ett nytt efternamn gör inte att jag förändras.
Däremot är jag lite rätt att folk i min närhet ska ändra sitt sätt mot mig och liksom tro att jag är någon annan.
Att mina/våra singelvänner ska strunta i att fråga mig inför en utekväll för "Äh hon är ju gift nu...hon är säkert inte intresserad".
Att mina killkompisar ska dra sig lite för att vilja umgås för att "äh hon är ju gift nu...det passar inte sig".
Små, kanske löjliga saker som dessa. Vi har massvis av "parkompisar" men mina singelvänner är precis lika viktiga och jag skulle bli ledsen om dom valde att tänka så istället..

Fanns dock en av dessa vänner som redan i morse lovade att det inte skulle bli så..Tack! :)

Nu tänker jag vila lite innan städningen. Varit uppe sen lite efter sju och nu är jag trött igen. Ska dock lägga lite snäckor i blöt först..de ska ju användas till dukningen imorgon! :)

Kommentarer
Postat av: teddy

Bra inlägg det där.

Jag har haft samma tankar som dig och var inte heller nervös. Det kan liksom inte gå fel under ett bröllop.

Det är ju ni två i slutändan ändå. Eller hur.

Njut av varje ögonblick!!!!!!!!!!!!!!!

kram på dig

2009-05-14 @ 13:33:52
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Anonym

ska bli jätte jätte kul på lördag!! längtar...:) I mina ögon ändras du iaf inte ett dugg ska du veta.



Puss å kram Sandra L!!

2009-05-14 @ 13:39:02
Postat av: Bokmalen

Jag tror det är ganska vanligt att tänka så. Men det tror jag inte du behöver va nervös för... Dom som inte vill umgås för att du gift dig är ju inga riktiga vänner!!?? Eller??? Nä, du kommer ha en underbar dag å som du säger, livet är med och motgångar. Det är ju nåt som är säkert!! ;)

Kramen, Maria

2009-05-14 @ 14:36:22
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0