Mammas födelsedag

Idag fyller världens bästa mami år; GRATTIS!!! :)

Lång dag. Jobbat mellan 9,30 och 18,00 och kom innanför dörren nyss efter att ha varit uppe hos mamma och druckit en kaffe och sagt grattis "live". Gick hemifrån 8 i morse så det blev ju 12 och en halv goa timmar. Pust.

Haft en bra dag iaf..förutom en sak som stör mig! Vissa saker vill man vara unik med, som med sin bröllopsdag t.ex. Men nej. Inte det nä.

Mycket på jobb men lyckades få undan det mesta på slutet, mycket tack vare en tyst telefon. Ibland, men bara just ibland är det bra när den är tyst. Annars blir det inte mycket annat gjort.

Sitter nu i soffan och ska få ihop slutet på arbetet till skolan. Mannen kommer snart hem med lite mat..och blir jag kvar ikväll ska jag unna mig en HELT ledig helg. Inte ens tänka tanken på skolan (mer än ladda ner eximinationsuppgift 2). Skönt! Nästa helg lär ju ändå gå till just detta för om exakt två veckor idag drar vi till London över helgen och då blir det inte mycket pluggande gjort!

Haha på tal om nåt helt annat.. var sjukaste vädret i morse (SandraL jag vet att du skrattar nu!). Satt på tåget, solen sken som aldrig förr och det var helt klart väder. Telefonen ringer..
Personen på andra sidan linjen: "Asså det är sjukt, sitter i kö mellan Lund och Landskrona någonstans, ser fan inte handen framför mig"
Jag: "What? Why?"
Han: Det är ju ASdimmigt..ser inte ett dugg, på allvar folk står typ still.
Jag (undrar lite om han är packad och kollar runt ut genom fönstret..nope fortfarande helt klart och jag var i Häljarp): "Ehh..är du säker på att du har vaknat idag? Det är ju SOL och klart väder"
Han: "Neeeeej det är det INTE men skitsamma, ska fokusera nu, hörs sen!"

Okey? Häljarp är typ tre stationer för Lund C för er som inte vet. Precis när vi kör in vid Dösjebro (precis mitt mellan Lund och Landskrona och typ tre minuter från Häljarp) är det som att någon släcker ljuset utanför. Har nog aldrig sett sån dimma. Helt galet! Väl framme i Lund var det sol och jätteklart igen. Sjukt!

Jaja..lite spännande väderprat för dagen ;)
NU ska jag skriva arbete!

Kram kram!


Gammal men söt bild på mig och mammsen ;)

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Stort Grattis till din mor!!!

Ja, vädret kan ibland vara väldigt LOKALT!!! Det fick vi uppleva på semestern oxå! ;)

Låter som en bra plan att göra undan skolarbetet nu å ta en ledig helg!! ;)

Kramen, Maria

2009-09-16 @ 23:38:16
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Mindy

God middag gumman..Man tackar för den söta komplimangen :) Hoppas att du får en skön torsdag & en härlig helg framför dig..Ska bara slappa med min kära denna helg..killen mår inte helt bra så han är hemma från jobbet & försöker bli frisk så det blir att passa upp honom..hihihi--Det kommer & går med mitt ryggont..men jag står ut..Ha en skön dag.kram

2009-09-17 @ 11:21:41
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: mami

Tack från världens bästa mami som har världens bästa barn! Kul att se dig "live" igår, resten tar vi på lördag! Love you!

kramisar till dig och goe svärsonen.

2009-09-17 @ 11:30:28
Postat av: S!!!

På olearys=)



Ha en go kväll!! kramar

2009-09-17 @ 17:39:11
URL: http://originellt.blogg.se/
Postat av: S!!!

hihi ja förresten ja fnissade lite=) men väder e faktiskt ettt bra samtalsämne. det är det=)!

2009-09-17 @ 17:40:57
URL: http://originellt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0